• Korte fakta om Lemontree

    Forskjellen som gjør forskjellen
Kort om Lemontree
  • Kontorer i Stockholm og Oslo
  • Ca. 50 ansatte
  • Omsetning 2016: ca. SEK 70 millioner
  • Grunnlagt i 1999
  • Kunder primært innen telekommunikasjon, offentlig sektor, forsikring, bank og finans
  • Styrets hovedsete er i Stockholm
  • Organisasjonsnummer: 994 519 832

Forretningsidé

Lemontree automatiserer prosesser som gjør våre kunder i stand til å øke endringstakten og kvaliteten på sine digitale tjenester. Vi hjelper kundene våre med å oppnå resultater ved å forenkle det som er vanskelig, og fjerne det som tar tid. Lemontrees suksess er sterkt knyttet til vår kompetanse og evne til å utvikle ferdige løsninger basert på ledende produkter fra våre faste partnere. Lemontrees kunder finnes i hovedsak blant teleoperatører, i offentlig sektor og innen bank og forsikring i Sverige og Norge.

Vårt varemerke er en vilje og evne til alltid å strekke oss litt ekstra. Vårt raskt voksende antall kunder og ansatte er beviset på at vår blanding av strategi, teknologi og engasjement nettopp er forskjellen som utgjør forskjellen. Flere enn 80 engasjerte ansatte jobber ved våre kontorer i Stockholm og Oslo.

 

Verdier

Engasjement

“Vi er engasjerte og tar et personlig ansvar for at kundene våre og Lemontree skal lykkes. Engasjementet vårt grunner i et ønske om å gjøre en forskjell, siden dette gir arbeidet en større mening. Det har skapt en bedriftskultur som utvikler og bekrefter oss både som virksomhet og enkeltpersoner, og både på jobb og privat. Engasjementet vårt kjennetegnes av evnen til å vurdere hva som er viktig, og raskt iverksette og fullføre de nødvendige tiltakene. Vi ser og utnytter muligheter og har alltid ett ekstra gir å ta i bruk.”

Integritet

“Vi holder det vi lover. Våre kunder og ansatte kan alltid stole på at vi gjør det vi sier vi skal gjøre, med høy grad av profesjonalitet og standard. Vi tar gjerne store utfordringer, men sørger for å levere når sceneteppet går opp. Vår integritet motiveres av at vi føler oss vel når vi gjør det som er rett og tar hensyn til ulike perspektiver. Og vår integritet kjennetegnes av direkte og åpen kommunikasjon og uselvisk arbeid for å nå våre felles mål.”

Resultater

“Vi forstår våre kunders virksomhet og utfordringer, og finner motivasjon i å levere løsninger som gir resultater og utgjør en forskjell. Vi sørger for at vi forstår et problem før vi prøver å løse det, og er ydmyke overfor det faktum at løsningene ikke alltid gir seg selv. Grunninnstillingen vår er at alt er mulig, og vi løser utfordringer underveis på en proaktiv måte. Vi streber ikke etter perfekte løsninger, men etter perfekte resultater, og vi leter kontinuerlig etter muligheter til å forenkle og forbedre. Fornøyde kunder skapes gjennom fremragende resultater, ikke gjennom tvungne avhengighetsforhold.”