• Dataanalyse

Hvert sekund produseres store mengder informasjon. Noe er strukturert i transaksjoner og loggfiler, og noe er ustrukturert og stammer for eksempel fra sosiale medier. Fordi lagring ikke lenger er særlig dyrt, vokser mengden data raskt.

Informasjonen kan være av svært ulik karakter. Det kan være snakk om alt fra rådata fra sensorer, tekstdokumenter, e-poster eller video til statusoppdateringer, finansielle transaksjoner og mer. Ved hjelp av slik informasjon kan bedriftene skreddersy tilbudene sine basert på ulik atferdsmønstre. Dette er spesielt verdifullt for B2C-selskaper og deres kunder.

I Lemontree har vi lang erfaring med å levere løsninger som foregriper fremtidige forbruksmønstre. Vi ser framover i stedet for bakover. Det er først da den sanne verdien av “big data” kan utnyttes.

“Information is the oil of the 21st century, and analytics is the combustion engine” – Peter Sondergaard, Gartner Group

I snart 20 år har Lemontree levert løsninger og tjenester til store B2C-selskaper. Vi vet verdien av ulike informasjonsstrømmer, og vi vet hvordan de bør analyseres for på en relevant måte å kunne forutsi fremtidige mønstre.

Mange store B2C-selskaper lagrer enorme mengder data. Men dataene i seg selv er ikke verdt noe; det er først når de analyseres, at de blir viktige. Man kan da skreddersy ulike budskap for ulike kunder, fastsette de grunnleggende årsakene til ulike feil og gjøre risikovurderinger i sanntid eller beregne hvilke kunder som kommer til å være viktigst i fremtiden.

Takket være vår lange erfaring med prediktiv analyse kan Lemontree effektivt trekke ut svar og fakta fra dataene deres. Vi kombinerer spisskompetanse med markedets beste analyseverktøy og skaper forretningskritiske løsninger innen “big data”.


Kontakt en spesialist

Kontakt en spesialist

Anders Bryhni – Sales Manager